Navigatie Link overslaanHome » Nieuws en Blog » ICTZ nieuws » Westfriesgasthuis kiest voor HiX-helpdeskondersteuning door ICTZ

Westfriesgasthuis kiest voor HiX-helpdeskondersteuning door ICTZ

maandag 20 april 2015

Het Westfriesgasthuis en ICTZ zijn samen een uitdaging aangegaan op het gebied van de eerstelijns HiX-helpdeskondersteuning. Het ziekenhuis maakt daarbij gebruik van een poule professionele medewerkers van ICTZ die eindgebruikers in het ziekenhuis tijdens kantooruren direct telefonisch te woord staan.

Meer ruimte voor projecten
Rob Kuijpers, Sr. Unithoofd Informatisering van het Westfriesgasthuis, vertelt waarom het ziekenhuis gebruikmaakt van deze ondersteuning. ‘We hebben deze vorm van helpdeskondersteuning samen met ICTZ opgezet om te bepalen of onze helpdesk uitbesteed kan worden. Voor deze uitdaging worden professionele medewerkers van ICTZ ingezet die onze klanten op een goede manier te woord kunnen staan en zoveel mogelijk problemen kunnen oplossen. Onze applicatiebeheerders richten zich dan meer op projecten en besteden minder tijd aan de eerstelijns helpdesk. Met elkaar zorgen we  dat deze ondersteuning op een goede manier plaatsvindt’.

Continuïteit van de eerstelijns HiX-helpdesk
Naast het vrijmaken van applicatiebeheerders voor projecten, biedt deze vorm van helpdeskondersteuning meer voordelen. Het ziekenhuis is geen tijd meer kwijt aan de moeilijke klus van het vinden en behouden van professionele eerstelijns helpdeskmedewerkers met verstand van zaken. Daarnaast wordt de helpdesk constant en goed bemenst, ook tijdens ziektes, drukke projectacties en perioden waarin veel ziekenhuismedewerkers op vakantie zijn.

Optimaliseren van de HiX-helpdeskondersteuning
De dienstverlening bevindt zich momenteel in een uitprobeerperiode. Deze periode wordt afgesloten in september aanstaande. Op dat moment wordt met elkaar besloten of de dienstverlening op deze wijze wordt voortgezet. Maandelijks komen medewerkers van het ziekenhuis en medewerkers van ICTZ bijeen om de helpdeskondersteuning te evalueren. De dienstverlening wordt daardoor op continue basis geoptimaliseerd.

Meer informatie over de HiX-helpdeskondersteuning leest u in de folder.