Navigatie Link overslaanHome » Nieuws en Blog » ICTZ nieuws » ICTZ blikt terug op geslaagde HIMSS

ICTZ blikt terug op geslaagde HIMSS

donderdag 2 maart 2017

De koffers zijn weer uitgepakt en opgeborgen, de jetlag is (min of meer) voorbij en er wordt alweer terugverlangd naar het zonnige Amerikaanse klimaat. ICTZ nam deel aan de Dutch Delegation van de HIMSS en kijkt terug op een zeer geslaagde conferentie.


HIMSS stond dit jaar in het teken van value-based healthcare. Centrale vraag was hoe de waarde van de zorg voor de patiënt omhoog kan, terwijl de kosten omlaag moeten. Er waren zo’n 47.000 bezoekers, waarvan ongeveer 400 uit Nederland. Daarmee was de Dutch Delegation een van de grotere Europese delegaties.

Informatie en inspiratie

Ruben Faber, Operationeel Directeur: ‘HIMSS is het uitgelezen moment om inspiratie op te doen en op de hoogte te worden gesteld van de nieuwste technologische ontwikkelingen in ons vakgebied. Het bespreken en duiden van deze ontwikkelingen met onze relaties en peers uit dezelfde sector geeft mij het meeste inzicht in wat er de komende jaren in de Nederlandse zorg-ICT zal gebeuren. Het is een bijeenkomst van alle relevante beïnvloeders uit het veld, gecombineerd met een positieve ambiance en tijd voor een gesprek en reflectie, waar in de dagelijkse praktijk (te) weinig tijd voor is. Verder merk ik dat zorginstellingen hun leveranciers steeds meer als inhoudelijk volwaardig partner beginnen te zien, de samenwerking opzoeken en veel belangstelling tonen voor onze ontwikkeling.’

Kroon op het bezoek

Erik Schmitz, Business Developer: ‘Omdat je vijf dagen lang hetzelfde programma volgt, is het een stuk eenvoudiger om een moment te prikken om zaken te bespreken. Mede daardoor hebben we veel van onze relaties ontmoet en flink wat tijd kunnen besteden aan bijpraten. Verder is er met diverse leveranciers en partners gesproken en waren we aanwezig bij een speciale strategiesessie van ChipSoft. Kroon op het bezoek is wel de mondelinge overeenkomst voor een van de mooiste opdrachten in het 10-jarig bestaan van ICTZ. Daar kan ik nu nog niet dieper op ingaan, maar op korte termijn verwacht ik van wel.’

Informatie-uitwisseling wordt essentieel

‘Tijdens de gehele HIMSS werd voor ons bevestigd dat uitwisseling van informatie essentieel is voor de verdere ontwikkeling van zorg-ICT’, vervolgt Erik. ‘Er zal steeds intensiever samengewerkt gaan worden door zorgleveranciers en een keten van zorg ontstaan. Zo zal zorg steeds meer op maat gemaakt worden en dat komt het herstel van een patiënt ten goede. HiX Online is al een stap in de goede richting. We hebben er ook met andere leden van de Dutch Delegation over gesproken en de reacties zijn zeer positief!’

Benieuwd naar HiX Online? Ga naar de website >>